Jeść czy nie jeść o to jest pytanie ? 

Zaczniemy od przedstawienia rodzaju tłuszczów:

  • jednonienasycony
  • wielonienasycony 
  • nasycony
  • nienasycony

Grupy ludzi:

  • Ludzie którzy sądzą, że po każdym spożyciu tłuszczu przytyją.
  • Ludzie którzy sądzą, że od tłuszczu nie da się przytyć.

Oczywiście pierwszą kwestią jest to ile w ciągu dnia się poruszasz, czy masz prace siedzącą, stojącą na podstawie swojej aktywności jesteś w stanie obliczyć podaż kaloryczną i jeżeli przekraczasz podaż, a jesz tak bardzo zdrowy olej kokosowy tonami to czy chcesz czy nie przytyjesz.

Po drugie nie będzie nigdy tak, że po każdej łyżce zjedzonego tłuszczu, porcja zamieni się w Twoją tkankę tłuszczową, na serio tak nie jest. Znam wiele ludzi którym się utarło, że od tłuszczu się tyje, ale nie potrafią zrozumieć jednej ważnej kwestii, że dopóki nie zobaczą jak reaguję ich ciało na tłuszcz nigdy nie zobaczą co dzięki niemu mogą zyskać.

 

 

CIEKAWOSTKI !!!

Całkowite wyeliminowanie tłuszczów z diety w przypadku kobiet może doprowadzić do zaburzeń miesiączkowania, z kolei u mężczyzn do zaburzeń produkcji testosteronu.

Jeżeli chcesz przeczytać artykuł o Testosteronie to kliknij TU.

Możemy również rozwiązać problem dla osób które nie mogą przytyć, właśnie magicznym tłuszczem. Ze względu na to, że ten jest to najmocniejszym makroskładnikiem. Tym samym możemy uzyskać fajny efekt zdrowej mocnej sylwetki, oczywiście wszystko musi być poparte mocnymi treningami.

 

 

Niezbędny makroskładnik zwany Tłuszczem: 

Rozpuszcza w naszym organizmie takie witaminy jak D i K, a co to znaczy rozpuszcza ? Pomaga wchłonąć je do naszego organizmu. Tłuszcz ma wpływ również na Twoją kondycje skóry, mózgu, włosów oraz układu nerwowego i trawiennego.

 

 

Dostarczanie zdrowych tłuszczów:

Zdrowe tłuszcze pomagają nam obniżyć zły cholesterol LDL i zmniejszyć jego ilość nad cholesterolem HDL. Dlaczego nie powinniśmy się bać cholesterolu, ze względu na to że cholesterol sam w sobie nie jest zły, przewaga LDL nad HDL ( a nie całkowita jego ilość w naszym organizmie) może prowadzić do różnych zaburzeń naszego zdrowia.

Dostarczajmy różnych kwasów tłuszczowych do naszego organizmu zwierzęcych oraz roślinnych.Pamiętaj, że EPA i DHA czyli omega 3 mogą pomóc w odbudowie Twojego mózgu. Omega 3 możesz dostarczyć w postaci suplementu ale i naturalnie prawie z każdej ryby. Jeżeli chodzi o tłuszcz roślinny to również jest nam niezbędny zwany kwasem tłuszczowym ALA, ale nie jesteś w stanie z roślin dostarczyć EPA I DHA, dlatego właśnie musimy pamiętać o różnorodności oraz bilansie naszej diety.

 

 

Kwasy tłuszczowe nasycone powodują choroby serca ? (Chyba że masz podwyższone stężenie cholesterolu w osoczu krwi)

Jest to mit, kwasy tłuszczowe nasycone nie powodują stanów zapalnych oraz chorób układu sercowego, co z kolei powodują kwasy zwane kwasami TRANS zaliczamy do nich:

  • Olej palmowy
  • Przypalony Olej rzepakowy
  • Przypalona oliwa z oliwek
  • Smażenie na głębokim oleju

Dlaczego właśnie te oleje ? Ponieważ żaden z nich nie jest stabilny termicznie.

 

 

Omega 3 a Omega 6 proporcje:

Warto też sprawdzić w naszej diecie bilans pomiędzy tłuszczami omega 3 do 6, ponieważ 6 w nadmiarze powodują w naszym organizmie stany zapalne. Zaliczamy do nich:

  • Olej kukurydziany
  • Olej bawełniany
  • Olej szafranowy
  • Olej orzechowy
  • Olej rzepakowy ( tylko w dużych ilościach )

Jeżeli sprawdziłeś bilans i wyszło Ci że jesz za dużo omega 6 to zamień je na kwasy omega 3 które znajdują się np. w:

  • Dorsz
  • Łosoś
  • Sardynki

 

 

Kwas tłuszczowy CLA:

Jest to jedyny tłuszcz trans który nie szkodzi naszemu organizmowi, a z kolei sprzyja naszemu zdrowiu, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, a także buduje naszą odporność. Znajdziemy go w największych proporcjach określonych na 100g:

  • Sery długo dojrzewające
  • Masło

 

 

Tłuszcz a wrażliwość na insulinę:

Jeżeli czujesz się senny/ senna po zjedzonych węglowodanach to staraj się dodawać w dobranych proporcjach dla Ciebie właśnie zdrowych kwasów tłuszczowych.

Na zimno:

  • Olej lniany
  • Oliwa z oliwek
  • Pestki
  • Orzechy

Do smażenia:

  • Olej kokosowy
  • Masło klarowane
  • Smalec

 

 

Podsumowanie:

Nie tyjemy od tłuszczu! z kolei jeżeli jesz duże ilości tego makroskładnika sprawdź swoją podaż kaloryczną, ponieważ może ona przekraczać normę. Tyjemy głównie ze względu na zbyt dużą podaż kalorii w ciągu dnia i stanów zapalnych które są głównie spowodowane przez rafinowane węglowodany czyli Cukier.Nie unikaj tłuszczów, ponieważ może się to prędzej czy później odbić na Twoim zdrowiu. Pamiętaj ,,Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, to dawka decyduje czy coś nie jest trucizną”Dlatego jedzmy mądrze,obserwujmy swoje ciało, a efekty przyjdą.


majer11

Siema Jestem Alan Majerski. Moja strona to mieszanka sportowego życia z zarabianiem w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *