Czy suplementacja jest potrzebna ?

Jeżeli jesteś intensywnie trenującym sportowcem (ok.11-15 godzin tygodniowo) to w 100% tak, nie ma sensu więcej pisać dlaczego, ponieważ jak każdy wie w tych czasach poziom witamin i minerałów zawartych w pokarmie jest o 50% mniejsza niż jakiś czas temu, więc nie jesteśmy w stanie pokryć ilości takiej jaką potrzebujemy zwykłymi składnikami pokarmowymi. 

Dwa rodzaje suplementów:

  • Prozdrowotne ( Poprawią Twoje zdrowie ogólne, co wspomoże Twoje samopoczucie i regeneracje)
  • Suplementy które mogą poprawić Twoje zdolności motoryczne

Jest bardzo dużo specyfików, miliony firm które promują swoje suplementy i jak wybrać kiedy na rynku jest ich aż tak dużo, czy droższe to znaczy lepsze ? Moim zdaniem nie, ale wszystko zależy od Tego kto stoi za produkcją danych suplementów. Niestety musimy się posłużyć opinią innych ludzi, jeżeli pierwszy raz szykujemy się do zakupu danych suplementów to musimy testować testować i jeszcze raz testować na sobie. Po jakimś czasie wybierzesz firmę która na prawdę na Ciebie działa.

Jeżeli chodzi o suplementacje to ja polecam:

Prozdrowotna:

  • Wit. D3 + K2 ( Ze względu na to, że w Polsce nie mam zbyt wiele słońca i większość Polaków ma niedobór wit.D)

 

  • Omega 3 ( Główną funkcją tego suplementu jest redukcja stanu zapalnego we krwi, co wspomoże naszą regeneracje oraz zwiększy nasze samopoczucie)

 

  • Probiotyki ( Jelita to najważniejszy organ w naszym ciele, z jelit wychodzą wszystkie choroby. Jeżeli nasz układ pokarmowy nie wchłania podstawowych składników mineralnych z pożywienia, nie licz na to że jakikolwiek suplement to zastąpi) 

 

  • B- Complex ( Pamiętaj, żeby wybierać tylko ten najlepszej jakości, połowa B-Complexów na rynku niestety nie działa, ze względu na to że jesteśmy nosicielami wadliwego genu, który nie przyjmuje witaminy B12 w formie cyjankobalaminy lub kwasu foliowego w formie metylowanej. Dobry B-Complex wspomoże Twoją gospodarkę cukrową, układ nerwowy i odpornościowy)

 

  • Adaptogeny: Gotu cola, Ashwaganda, Cordyceps (Jeżeli ktoś nie spotkał się nigdy z adaptogenami to pewnie teraz się śmieje z tych nazw, lecz żyjemy w świecie pełnym stresu, więc adaptogeny mogą pomóc nam zminimalizować ten stan i tym samym polepszyć samopoczucie oraz pomóc się wyciszyć po ciężkim dniu co wspomoże naszą regeneracje)

Suplementy które mogą zwiększyć wydolność naszego organizmu:

  • Kreatyna ( Fosfokretyna jest głównym zapasem energetycznym niezbędnym do natychmiastowej resyntezy ATP w pierwszych sekundach np. wykonywanego sprintu. ( Kreatyna jest w stanie poprawić ilość wykonywanych sprintów nawet o 4%)

 

  • Beta-alanina ( Beta zwiększa stężenie karnozyny dzięki czemu ma pozytywny wpływ na wysiłek o wysokiej intensywności. Karnozyna pozytywnie wpływa na zmniejszenie stresu oksydacyjnego, a dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać się dłużej na wysokich obrotach podczas trwania wysiłku)

 

  • L-Arginina ( Zawiera azotyny, które mogą być wykorzystywane w produkcji tlenku azotu ( poprawia wydolność tlenową, poprawia objętość wykonywanych krótkich i długich wysiłków, wpływa na odporność, zmniejsza koszt energetyczny w trakcie wysiłku, ma wpływ na pamięć)

Na końcu suplementy które możesz traktować jako zamiennik produktów spożywczych:

Jeżeli chodzi o koszt tych wszystkich suplementów które wymieniłem to waha się od 350/500 zł na około 3 miesiące.


majer11

Siema Jestem Alan Majerski. Moja strona to mieszanka sportowego życia z zarabianiem w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *