Czym jest Testosteron ?

Ten hormon w naszym ciele pełni wiele ważnych funkcji, jak pewnie wiecie bez tego hormonu nasze życie byłoby nudne.Testosteron wpływa na:

  • Rozwój seksualny
  • Typowo męskie cechy
  • Skład ciała 
  • Zachowanie

Badania przeprowadzone jakiś czas temu wskazują, że w dzisiejszych czasach duża część społeczeństwa, a najczęściej młode wilki które chciałaby być panami życia cierpi na niedobór, co wiąże się z nieprzyjemnymi dolegliwościami np:

  • Brak popędu seksualnego 
  • Depresja
  • Problemy z budową jakościowo dobrej masy mięśniowej (więc jak masz problem z nabraniem masy, to szukaj przyczyny)

Testosteron i jego najwyższy poziom możemy odnotować rano i jest o 32% wyższy niż wieczorem, dlatego właśnie powinniśmy go badać wtedy, kiedy jego poziom jest na wysokim poziomie.

CIEKAWOSTKI !!!

Testosteron wpływa na umiejętność rozwiązywania problemów (inteligencja płynna) czyli jeżeli masz problem z rozwiązywaniem swoich problemów, nie chcesz podjąć jakiejkolwiek próby rozwiązania ich to właśnie problem może tkwić w braku tego hormonu.

.

PAMIĘTAJ !!!

Czym starszy jesteś po ok. 30 roku życia, poziom testosteronu zaczyna powoli się obniżać, dlatego zadbaj jak najwcześniej o świadomość dotyczącą właśnie tego hormonu. Niski poziom testosteronu zwiększa ryzyko rozwoju otyłości, cukrzycy typu 2, oporności na insulinę, depresji czy raka prostaty.

Co wskazuje na niski poziom testosteronu:

  • Problemy ze snem 
  • Problemy z pamięcią i koncetracją 
  • Brak energii 
  • Brak motywacji 
  • Redukcja masy ciała 
  • Wzrost poziomu tkanki tłuszczowej
  • Anemia
  • Zmniejszenie owłosienia ciała 
  • Problemy z erekcją 

Poszukaj przyczyny, zanim zaczniesz podnosić poziom tego wspaniałego hormonu !

Poziom hormonu obniżają:

  • Wiek
  • Stres
  • Alkokohol
  • Zaburzenia Snu
  • Przepracowanie
  • Przetrenowanie 
  • Nieodpowiednia Dieta
  • Otyłość
  • Niealkoholowe stłuszczenie wątroby
Trening a testosteron:

Przeprowadzone badania na 90 otyłych mężczyznach wskazały, że dwie godziny dziennie treningu siłowego zwiększają o 250% poziom testosteronu w porównaniu do 4 godzinnego treningu na 55%-70% tętna maksymalnego

Jeżeli możesz to zastąp długie ćwiczenia treningami siłowymi z dużymi ciężarami. Wolne ćwiczenia aerobowe mogą zmniejszać poziom testosteronu ! Zadbaj także o wysokiej jakości zdrowe tłuszcze jednonienasycone i nasycone takie jak: oliwa z oliwek, orzechy, awokado, czerwone mięso, olej kokosowy, jaja, tłuste ryby. Unikaj: produktów prozapalnych – przetworzonych zbóż, nadmiaru cukru, alkoholu i soi. Pamiętaj także o odpowiedniej podaży kalorii.

Teraz pytanie jak zwiększyć produkcje testosteronu ?
  • Obcowanie z atrakcyjnymi kobietami (Chyba każdemu się to spodoba) 
  • Sen !!!
  • Wit D3 – Zwiększa poziom o 25%
  • Cynk – Niezbędny składnik w produkcji testosteronu 
  • Magnez –  spożycie w porze przedtreningowej może powodować wzrost poziomu testosteronu w oparciu się o wysiłek.
  • Imbir
  • Kozieradka
  • Resveratrol
  • Czosnek 
  • Kofeina
  • Kreatyna

Pamiętajmy żeby zadbać najpierw o podstawy – Sen, odpowiednia regeneracja. aktywność fizyczna i seks. Jeżeli zadbamy o te aspekty, a jakiś problem będzie nadal występował, wtedy poszukajmy tego problemu i starajmy się mu zapobiec.

Na koniec podam jeszcze zioła które zwiększają poziom testosteronu: 

  • Cynamon
  • Cordyceps
  • Kurkumina
  • Ashwaganda
  • Forskolina

majer11

Siema Jestem Alan Majerski. Moja strona to mieszanka sportowego życia z zarabianiem w internecie.

1 Komentarz

Tłuszcz - jeść czy nie jeść ? - Alan Majerski - Inwestycje w kryptowaluty, Sportowe życie · Marzec 16, 2018 o 3:18 pm

[…] Jeżeli chcesz przeczytać artykuł o Testosteronie to kliknij TU. […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *